چرا دبی انقدر ثروتمند است؟

12مرداد1402
0 نظر
چرا دبی انقدر ثروتمند است؟

آیا به فکر این افتاده‌اید که چرا دبی تا این اندازه ثروتمند است؟ ابتدا ممکن است هر کسی فکر کند که نفت دلیل اصلی ثروت این شهر است. اما باید بگوییم که چنین فکری اشتباه است و با وجود اینکه نفت در دبی 50 سال پیش کشف شده، اما تنها ۱ درصد از درآمد آن را تشکیل می‌‌دهد. از دهه ۱۷۷۰ تا اواخر دهه ۱۹۳۰، منبع اصلی درآمد دبی حاصل از صنعت مروارید بود. ابتدا تصور می‌شد که غواصی برای به دست آوردن مروارید، معاملات ساده‌ای برای مردم خلیج فارس است، اما بعدها معلوم شد که عمده درآمد این شهر از همین کار تامین می‎شود. اگر می‎خواهید بیشتر درباره دلایل ثروتمند شدن دبی بدانید، با ادامه این مطلب از روتس کپیتال همراه باشید.

دلایل ثروتمند بودن دبی و زندگی در دبی با روتس کپیتال

نگاهی به تجارت جهانی در دبی

در دهه ۱۹۵۰، بلافاصله پس از چالش‌هایی که بین دبی و ابوظبی در مورد نفت وجود داشت، دبی با مشکل مواجه شد. برخلاف ابوظبی که از تولید نفت بهره‌برداری می‌کرد، دبی هیچ منبع عمده‌ای برای درآمدزایی نداشت. در آن زمان، حاکم دبی، شیخ راشد بن سعید آل مکتوم، تصمیم به تغییر مسیر گرفت.

بنابراین راه‌اندازی زیرساخت‌ها و گردشگری در دبی آغاز گردید و این تصمیم‌گیری منجر به ساخت چندین پروژه زیربنایی شد. اماراتی‌ها دریافتند که زیرساخت یک استراتژی بلندمدت است و باید به رشد اقتصادی آن امیدوار باشند. این امر به رونق صنعت گردشگری دبی کمک کرد و هر قطره نفت کشف‌شده برای توسعه و ساخت خود شهر به کار رفت. این زیرساخت‌ها و پیشرفت‌ها باعث شد دبی به یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان تبدیل شود. به طوری که صنعت گردشگری تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی دبی را تشکیل می‌دهد.

همچنین، تأسیس ناحیه آزادی برای تجارت جهانی نیز به رونق اقتصاد آن کمک کرد. دبی نخستین ناحیه آزاد خود را در سال ۱۹۸۵ ایجاد کرد و جبل علی، بزرگترین ناحیه آزاد جهان را تشکیل داد. این اقدام منجر به تاسیس ۳۰ ناحیه آزاد دیگر شد که معافیت‌های مالیاتی، مزایای عوارض گمرکی و معافیت‌ها برای خارجی‌ها را فراهم می‌کنند. این بستر منجر به جذب کسب و کارهای جهانی بیشتری شد و بیش از ۱۴۴٬۰۰۰ نفر از کارمندان آن‌ها، حدود ۸۰ میلیارد دلار از درآمد غیرنفتی را تولید می‌کنند. این معادل ۲۱ درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) شهر است.

با این همه، دبی همچنان یک اقتصاد پویا و متنوع دارد که از درآمدهای مختلفی بهره‌مند است. اینجاست که باید اشاره کنیم برخلاف باور رایج، بخش عمده اقتصاد دبی از تولید کالا، ارائه خدمات و صنعت گردشگری تشکیل شده است، نه نفت.بنابراین می‎بینید که صنعت نفت در کنار استراتژی‌های تجاری آینده نگر، دبی را قادر ساخته تا به یک نیروگاه اقتصادی جهانی تبدیل شود.

تجارت جهانی دبی و اخذ اقامت دبی با روتس کپیتال

اقتصاد دبی بر پایه چیست؟

دبی یک امارت منحصر به فرد ثروتمند است، زیرا برای پیشرفت به فروش نفت وابسته نیست. اقتصاد متنوع آن بر پایه تجارت، حمل و نقل، فناوری، گردشگری و پروژه‌های متنوع است. دبی به دروازه بین شرق و غرب تبدیل شده است و مقصدی تحسین برانگیز برای افراد ثروتمند و مشهور است. امروزه دبی به عنوان یک مرکز تجاری جهانی شناخته می‎شود. همچنین این شهر خود را به یک مقصد گردشگری لوکس تبدیل کرده است. بنابراین فراتر از تجارت، دبی یک مقصد توریستی محبوب است.

دبی شهری بزرگ است و ترسی از نشان دادن ثروت خود ندارد. این شهر دارای بلندترین برج جهان، تنها هتل 7 ستاره جهان، بزرگ‌ترین باغ گلهای جهان، بزرگ‌ترین آکواریوم جهان و بسیاری پروژه‌های بلند پروازانه دیگر است که جذابیت آن را چندین برابر کرده‌اند. حتی پلیس این شهر نیز به صورت تجملی عمل می‌کند و می‎توان گفت دبی تنها شهری در جهان است که نیروهای پلیس آن دارای خوردورهای فراری، بوگاتی و لامبورگینی هستند.

آیا دبی از آمریکا ثروتمندتر است؟

دبی ثروتمندتر از آمریکا نیست. تولید ناخالص داخلی سالانه دبی (GDP) سرانه 36285 دلار است، در حالی که در ایالات متحده آمریکا 69227 دلار است. بنابراین با اندازه‌گیری اعداد و ارقام تولید ناخالص داخلی درآمد و تولید ملی می‎توان به وضوح متوجه شد که دبی ثروتمندتر از ایالات متحده آمریکا نیست.

اقتصاد دبی و مهاجرت به دبی با روتس کپیتال

بنادر دبی دروازه ثروت آن هستند

جبل علی دبی شلوغ‌ترین بندر خاورمیانه است. این بندر یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های امارات متحده عربی است. راز موفقیت این بندر موقعیت آن است. این بندر در داخل جفزه واقع شده است که به منطقه آزاد جبل علی نیز معروف است. این منطقه آزاد اقتصادی با وسعت 57 کیلومتر مربع، بزرگترین منطقه در جهان است.

مناطق آزاد مختلف صنعتی که در اطراف دبی واقع شده‌اند، به دلایل متعددی کسب‌وکارها را جذب می‌کنند. این مناطق مزایای مالیاتی جذابی را برای مشاغل ارائه می‌دهند. علاوه بر این، مناطق آزاد اقتصادی دارای مزایای عوارض گمرکی هستند. و بر خلاف سایر مناطق جهان، در دبی، هیچ محدودیتی برای مالکیت خارجی وجود ندارد. همچنین مناطق آزاد اقتصادی در دبی زیرساخت‌های توسعه یافته‌ای را ارائه می‌دهند که توسط مقامات بندری مستقل اداره می‌شوند.

ایجاد ثروت با مناطق آزاد تجاری دبی

هزاران شرکت دبی را بخاطر بهره‌مندی از مناطق آزاد تجاری آن انتخاب می‌کنند. امروزه بیش از 30 منطقه آزاد تجاری در دبی وجود دارد که بیش از 20 درصد از کل سرمایه‌گذاری خارجی در امارات را تشکیل می‌دهند. مناطق آزاد تجاری، دبی را به اقتصاد برتر منطقه تبدیل کرده‌اند. این شهر به دلیل اقتصاد پررونق، ایمنی و کیفیت بالای زندگی، مقصدی محبوب برای مهاجران است. توجه به این نکته نیز مهم است که اگرچه دبی ثروتمند است، اما ثروتمندترین ایالت امارات نیست. ثروتمندترین ایالت امارات ابوظبی، پایتخت این کشور است. ابوظبی امروزه به دلیل ذخایر عظیم نفتی که دارد، بسیار ثروتمند است.

مناطق آزاد تجاری دبی و زندگی در امارات با روتس کپیتال

چگونه افراد ساکن در دبی اینقدر ثروتمند هستند؟

دبی با تعداد خانوارهایی که بیش از 250،000 دلار در سال درآمد دارند، دوازدهمین شهر ثروتمند جهان است. در دبی حدود 250،000 خانوار بیش از 250،000 دلار درآمد دارند. البته همه در دبی ثروتمند نیستند. تنها حدود 15 درصد از ساکنان آن بومی امارت هستند. 85 درصد باقی مانده را خارجیانی تشکیل می‌دهند که در دبی کار می‌کنند. بیشتر مهاجران دبی از آسیا می‌آیند. درست است که دبی بخشی از امارات متحده عربی است که یکی از ده کشور ثروتمند برتر جهان است، اما همه مردم امارات ثروتمند نیستند. تخمین زده می‌شود که نزدیک به 20 درصد از جمعیت آن در فقر زندگی می‌کنند.

آیا می‌توانم در دبی ثروتمند شوم؟

شما می‌توانید در دبی ثروتمند شوید. افراد زیادی در گذشته این کار را انجام داده‌اند. درست مانند هر جای دیگری در جهان، ثروتمند شدن به عنوان یک کارآفرین آسان‌تر از یک کارمند است. بنابراین اگر می‌خواهید در دبی ثروتمند شوید، باید درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. متأسفانه، انجام این کار به عنوان یک کارمند دشوار است. اگر یک توسعه دهنده پایتون با درآمد بالا یا یک برنامه نویس جاوا هستید ، تصور می‌شود که به عنوان یک کارمند ثروتمند شوید.

اما اگر باهوش هستید و عجله ندارید، می‌توانید سرمایه‌گذاری  در دبی را امتحان کنید و آرام آرام پولدار شوید. این کار نسبتاً ساده است و شما را به مرور ثروتمند می‎کند. همچنین اگر می‎خواهید در دبی سریع ثروتمند شوید، باید بیشتر ریسک کرده و مسیر کارآفرینی را طی کنید. درست است که این مسیر ریسک بیشتری دارد، اما اگر موفق شوید، می‌توانید بسیار بیشتر از آنچه که تصور می‎کردید، ثروتمند شوید.

سرمایه‌گذاری در دبی و کار در دبی با روتس کپیتال

کدام شغل در دبی بیشترین حقوق را دارد؟

پردرآمدترین شغل در دبی مدیر عامل (مدیر ارشد اجرایی) است. اکثر مدیران عامل کسب و کار خوبی در دبی دارند. آن‌ها بزرگترین ریسک را پذیرفته‌اند و اگر موفق شوند به عنوان مدیر عامل، درآمد زیادی بدست خواهند آورد. این شغل هزینه زیادی دارد و همانطور که ریسک بالایی را متحمل می‎شود، موقعیت و پاداش بسیاری نیز دارد.

چند میلیونر و میلیاردر در دبی هستند؟

بر اساس برآوردهای اخیر، دبی نزدیک به 3،200 مولتی میلیونر و تقریباً 70،000 فرد بسیار ثروتمند دارد. همچنین دبی خانه 202 فرد با بیش از 100 میلیون دلار ثروت است. بنابراین از هر 100 نفر یک نفر در امارت بسیار ثروتمند است.

از طرفی دبی 13 میلیاردر دارد. این شهر بیشترین میلیاردرها را در بین شهرهای خاورمیانه دارد و تعداد میلیاردرهای آن همچنان رو به افزایش است. از این رو پی خواهید برد که دبی واقعاً ثروتمند است. جالب است بدانید که دبی و ابوظبی بیش از 83 درصد از ثروت امارات را در اختیار دارند.

آیا دبی ثروتمندترین شهر جهان است؟

دبی شهری ثروتمند است اما نمی‎توان آن را ثروتمندترین شهر جهان دانست. اقتصاد متنوع دبی، آن را به یکی از ثروتمندترین‌های جهان تبدیل کرده است. برخلاف سایر ایالت‎های منطقه، اقتصاد دبی به نفت متکی نیست. رشد اقتصاد آن از تجارت، حمل و نقل، گردشگری و امور مالی ناشی می‎شود. همچنین تجارت آزاد، نرخ مالیات پایین و مالیات بر درآمد صفر، دبی را به یک مرکز تجاری محبوب تبدیل کرده است. از این رو شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری و ساخت شرکت‌ها به این شهر مهاجرت می‎کنند.

داشتن شغل در دبی و ثبت شرکت در دبی با روتس کپیتال

زندگی در دبی و اخذ اقامت با کمک روتس کپیتال

اگر دوست دارید در شهر ثروتمند، مجلل و فوق لاکچری دبی زندگی کنید و از امکانات و شرایط رفاهی بی‌نظیر آن برخوردار شوید، شرکت روتس کپیتال دبی در این راستا به شما کمک می‎کند. با راهنمایی کارشناسان این شرکت، شما می‌توانید اقدام به سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در دبی و یا ثبت شرکت در دبی کنید. بنابراین با این اقدامات موفق به اخذ اقامت دبی شده و می‎توانید از زندگی در آن نهایت لذت را ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر، همین امروز با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و اگر دوست دارید در کنار سایر هموطنان ایرانی در دبی زندگی کنید، پیشنهاد میکنیم که مقاله مناطق ایرانی نشین دبی را مطالعه کنید.

پیام بگذارید

چهارده − 4 =