آیا دبی برای زندگی امن است؟

22مرداد1402
0 نظر
آیا دبی برای زندگی امن است؟

دبی در خاور میانه، به دلیل در برگرفتن مردمی با فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف از سراسر جهان شناخته شده است. مردم از نقاط مختلف جهان به این شهر مهاجرت می‌کنند و با اخذ اقامت دبی، آن را خانه خود می‌دانند. در حالی که رفتن به یک شهر جدید، به ویژه شهری که از نظر فرهنگی با شهر شما متفاوت است، مطمئناً می‌تواند ترسناک باشد، اما وقتی صحبت از دبی به میان می‌آید، می‌توانید تا حد زیادی بدون استرس باشید زیرا این شهر بخاطر امنیت بالایی که دارد نیز معروف است.

مهاجران، چیزی حدود80  درصد از کل جمعیت دبی را تشکیل می‌دهد. اغلب کسانی که مهاجرت به دبی را انتخاب می‎کنند، به دلیل سبک زندگی مجلل و درآمد معاف از مالیات آن، جذب این شهر می‌شوند. اما با اطمینان می‎توان گفت که یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مهاجران دبی را برای اقامت طولانی مدت  در  انتخاب می کنند این است که آن‌ها در این شهر احساس امنیت و آرامش کامل دارند. در این مقاله از روتس کپیتال، می‎خواهیم نگاهی دقیق‌تر به جنبه‌هایی مختلف زندگی در دبی داشته باشیم و ببنیم چه چیزی آن را به یکی از امن‌ترین شهرهای جهان عرب تبدیل می‌کند. بنابراین با ما همراه باشید.

امنیت دبی و زندگی در دبی با روتس کپیتال

چه مواردی دبی را به شهری امن برای زندگی تبدیل کرده‌اند؟

اگر تصمیم به مهاجرت دارید و دبی را برای زندگی انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که یکی از امن‌ترین مقاصد جهان را برای سکونت خود در نظر گرفته‌اید. دلایلی که دبی را امن و مورد توجه می‎کنند به شرح زیر هستند:

  1. نرخ پایین جرم و جنایت

دبی دارای نرخ بسیار پایین جرم و جنایت است و همین مسئله آن را به یکی از امن‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. دولت امارات قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای را برای حفظ نظم و قانون و تضمین امنیت و آرامش ساکنان خود اجرا کرده است. از طرفی وجود زیرساخت‌های توسعه یافته شهر، مانند سیستم‌های نظارتی و حضور پلیس، به احساس امنیت کلی شهر دبی کمک می‌کند. مهاجران می‌توانند با دانستن اینکه مقامات دبی امنیت و رفاه ساکنان آن را در اولویت قرار می‌دهند، از آرامش خاطر در زندگی خود لذت ببرند.

دبی در بحث جرم و جنایت از نرخ بسیار پایین و ناچیزی برخوردار است. تا سال 2022، میزان جرائم جدی این شهر 33.4 درصد بود و به همین دلیل دبی به امن‌ترین شهر جهان شهرت پیدا کرد. همچنین در سال 2023، دبی برای سومین سال متوالی به عنوان تمیزترین و امن‌ترین شهر جهان انتخاب شد. از طرفی سرقت و موارد مربوط به مواد مخدر تا حد زیادی در این شهر کاهش یافته است. پلیس دبی در مورد جرائم بین‌المللی که بر ایمنی و امنیت کشور تأثیر می‌گذارد، مانند جرائم سایبری و همچنین خرید و فروش مواد مخدر نیز بسیار فعال است.

نرخ پایین جرم و جنایت در دبی و اخذ اقامت دبی با روتس کپیتال

  1. ایمنی زنان

دبی به عنوان یک کشور بسیار امن برای زنان شناخته شده است. بر اساس مطالعه دانشگاه جورج تاون در سال 2021، امارات متحده عربی بیشترین درصد زنانی را دارد که در جوامع خود نسبت به سراسر جهان احساس امنیت می‌کنند. در یک بررسی کلی، 98.5 درصد از زنان ساکن امارات، گزارش کردند که در دبی احساس امنیت می‌کنند. این بالاترین درصدی است که در سراسر جهان گزارش شده است. در سال 2022، دبی در مطالعه‌ای از وب سایت بیمه مسافرتی InsureMyTrip به عنوان سومین شهر امن جهان برای مسافران زنی که انفرادی سفر می‌کنند، شناخته شد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط New World Health، جنایاتی مانند تجاوز جنسی، برده داری زنان، قاچاق زنان و تجاوزات عمومی به یک زن مانند حمله فیزیکی، اسیدپاشی و غیره در دبی به قدری کم رخ می‎دهد که قابل اغماض (چشم‌پوشی) بوده است. با توجه به این ایمنی بالا، بسیاری از زنان مهاجر تصمیم می‌گیرند به تنهایی در این شهر لوکس و فوق‌العاده اقامت کنند. همچنین برای زندگی در هتل، رانندگی، رفت و آمد در شهر و تاکسی گرفتن نیز احتمال اینکه زنان در دبی با هر نوع آزار و اذیتی مواجه شود بسیار کم است.

ایمنی زنان در دبی و مهاجرت به دبی با روتس کپیتال

  1. محیط سیاسی باثبات

ثبات سیاسی یک کشور برای مهاجرانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، عاملی حیاتی است. به طور کلی، دبی و امارات متحده عربی، یک محیط سیاسی باثبات را حفظ کرده‌اند و یک پایه امن برای افراد و خانواده‌ها به شکل یکسان فراهم می‌کنند. دولت امارات همواره بر ثبات بلندمدت، ارتقای رشد اقتصادی و تقویت روابط بین‌الملل تمرکز دارد. این تعهد دولت نیز به ثبات دبی کمک کرده و آن را به شهری امن و دلپذیر برای مهاجران تبدیل می‎کند. اگرچه بسیاری از کشورهای منطقه عربی شاهد حملات تروریستی بوده‌اند، اما خوشبختانه دبی همیشه از چنین حملاتی مصون مانده است. به منظور حمایت از جنگ علیه تروریسم، امارات متحده عربی به حمایت از شرکای بین‌المللی خود مانند اینترپل ادامه می‌دهد که به آن‌ها کمک می‌کند تا امنیت کشور و همچنین ساکنان را حفظ کنند.

ثبات سیاسی در دبی و مهاجرت به امارات با روتس کپیتال

  1. ایمنی راه‌ها و جاده‌ها

دولت دبی به خاطر ارائه بهترین ایمنی جاده‌ای به ساکنان خود همواره در تلاش است. آن‌ها از فناوری پیشرفته برای داشتن جاده‌های ایمن‌تر و بهتر استفاده می‌کنند. استفاده از اپلیکیشن پلیس دبی تا حد زیادی به کاهش ترافیک در جاده‌ها کمک کرده است. همچنین مسافران وضعیت ترافیک را در برنامه‌های هوشمند بررسی کرده و در ساعات شلوغ، جاده‌های جایگزین را برای تردد انتخاب می‌کنند. آن‌ها همچنین تصادفات جزئی را با استفاده از برنامه گزارش می‌دهند و دیگر نیازی به تماس با گشت‌های پلیس در محل برای صدور گزارش ترافیک ندارند.

مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای نیز در شهر دبی به شدت کاهش یافته است. در سال 2017، این تعداد 3.2 مرگ به ازای هر 100000 نفر بود که در مقایسه با 3.5 مرگ به ازای هر 100000 نفر در سال 2016 روند کاهش را در پیش گرفته بود. دبی دارای 119 پل عابر پیاده است و مقامات در نظر دارند تا در سال 2023، تعداد 169 پل دیگر را تکمیل کنند تا میزان عبور از جاده‌های غیرمعمول را کاهش دهند و خطراتی را که منجر به مرگ عابران پیاده می‌شود، از بین ببرند. جالب است بدانید که رانندگی بی احتیاط و عبور از علامت قرمز در دبی، مشمول مجازات قانونی است.

زندگی امن و آرام در دبی و خرید ملک در دبی با روتس کپیتال

  1. امنیت ساختمان‌ها و جوامع مختلف دبی

اکثر ساختمان‌ها و برج‌ها در دبی، امنیت شبانه روزی را برای ساکنان خود فراهم می‌کنند. امنیت این املاک با دوربین‌های مداربسته نظارت می‎شود و تقریباً غیرممکن است که متجاوزین بتوانند وارد چنین املاکی شوند. دبی همچنین دارای تعدادی زیادی از جوامع است که مهاجران در آن‌ها اقادام به خرید ملک یا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. از این رو چنین جوامعی احساس امنیت و آرامش را برای ساکنین خود فراهم می‌کنند و آن را امری بسیار ضروری می‎دانند. برخی از جوامع دبی شامل: Arabian Ranches ، The Meadows ، Al Barari  و Emirates Hills  هستند.

  1. مقررات ایمنی سختگیرانه

دبی تاکید زیادی بر مقررات ایمنی دارد و اطمینان حاصل می‌کند که زیرساخت‌ها و ساختمان‌های آن مطابق با استانداردهای سختگیرانه باشند. مقامات شهر دبی برای جلوگیری از حوادث و اطمینان از رفاه ساکنان، پروتکل‌های ایمنی سختگیرانه‌ای را به ویژه در بخش ساخت و ساز اجرا می‌کنند. از اقدامات ایمنی در برابر آتش‌سوزی گرفته تا قوانین ساختمانی و بازرسی، تعهد دبی به ایمنی در سراسر شهر را قابل مشاهده کرده است. مهاجران می‌توانند در محیط اطراف خود احساس آرامش کنند، زیرا می‌دانند که اقدامات احتیاطی لازم برای به حداقل رساندن خطرات وجود دارد.

جوامع دبی و خرید ملک یا ثبت شرکت در دبی با روتس کپیتال

  1. جامعه استقبال کننده و فراگیر

دبی به خود می‌بالد که جامعه‌ای فراگیر و جذاب را دارد که تنوع را پذیرفته و به فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف احترام می‌گذارد. ساکنان شهر دبی مانند مهاجران، از همزیستی هماهنگ لذت می‌برند و احساس امنیت و تعلق خاطر را تجربه می‎کنند. دولت دبی به طور فعال تسهیل و هماهنگی را ترویج می‌کند و همین مسئله این شهر را به مقصدی دلپذیر برای افراد با پیشینه‌های مختلف تبدیل می‌کند. مهاجران می‌توانند انتظار داشته باشند که با آن‌ها با احترام و پذیرش رفتار شود و محیطی حمایتی برای رشد شخصی و حرفه‌ای آن‌ها وجود دارد.

  1. سیستم مراقبت‌های بهداشتی قابل اعتماد

دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت یکی از جنبه‌های اساسی احساس امنیت و آرامش است. دبی به طور قابل توجهی در زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی خود سرمایه‌گذاری کرده است و سیستمی قوی را ارائه می‌دهد که مطابق با استانداردهای بین‌المللی است. این شهر خانه بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در سطح جهانی است که خدمات پزشکی جامعی را ارائه می‌کنند. مهاجران می‌توانند با دانستن اینکه به امکانات عالی مراقبت‌های بهداشتی و درمان‌های تخصصی دسترسی دارند، آسودگی خاطر داشته باشند و در مواقع ضروری از رفاه خود اطمینان حاصل کنند.

شهرت دبی به عنوان یک شهر امن برای مهاجران کاملاً ستودنی است و توسط همه عواملی که به آن‌ها اشاره کردیم، پشتیبانی می‌شود. تعهد دولت امارات متحده عربی به حفظ نظم و قانون، همراه با محیط چندفرهنگی دبی، حس امنیت و هماهنگی را برای مهاجران تقویت می‌کند. دبی علاوه بر ایمنی افراد، ایمنی و امنیت خانواده‌ها یا رفاه کلی آن‎ها را نیز فراهم می‌کند که این امر به مهاجران اجازه می‌دهد تا از نظر شخصی و حرفه‌ای پیشرفت کنند. با انتخاب دبی به عنوان خانه جدید خود، مهاجران می‌توانند سفری پر از فرصت‌ها و اطمینان از آینده‌ای امن و مطمئن را آغاز کنند.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی در دبی و زندگی در شهر دبی با روتس کپیتال

مهاجرت به دبی با روتس کپیتال

اگر جزو افرادی هستید که برای امنیت خانواده خود ارزش زیادی را قائل هستید و تصمیم دارید برای مهاجرت اقدام کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب دبی برای زندگی است. با مهاجرت به دبی می‎توانید از امنیت بسیار بالایی در زندگی خود برخوردار شوید و فرصت‌های شغلی، تحصیلی و اقامتی بی‌نظیری را تجربه کنید. برای اخذ اقامت دبی لازم است که اقدام به ثبت شرکت در دبی یا خرید ملک در دبی کنید. به این ترتیب می‌توانید به ساکنین دبی بپیوندید و از زندگی درامن‌ترین شهر جهان لذت ببرید. شرکت روتس کپیتال دبی در راستای تحقق رویای شما و کمک به اخذ اقامتتان از طریق سرمایه‌گذاری در خرید ملک و ثبت شرکت همراه شماست. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

پیام بگذارید

3 × 4 =