راهنمای بازار کار در دبی

12شهریور1402
0 نظر
راهنمای بازار کار در دبی - فرصت‌ها و راهکارهای پیدا کردن شغل

میلیون‌ها نفر از سراسر جهان می‌خواهند در دبی شغل پیدا کنند و در سال 2023، دبی همچنان یکی از مقاصد برتر بین‌المللی برای جویندگان کار است. یافتن شغل در دبی به معنای کسب درآمد بدون مالیات، کیفیت زندگی عالی، دسترسی به اقتصاد پررونق و راه‌یابی به بازارهای جهانی است. با توجه به همه این امتیازاتی که امارات متحده عربی دارد، تعجب آور نیست که ثبت شرکت در دبی و راه‌اندازی کسب‌و‌کارها دائما افزایش یابد.

‍ دبی که گاهی اوقات به عنوان “شهر طلا” شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین شهر امارات متحده عربی و مکانی پر رونق برای تجارت است. اگر شرکت شما در حال برنامه‌ریزی برای توسعه در خارج از کشور است، دبی به دلیل اقتصاد رو به رشد و سهولت نسبی در اخذ مجوز کار برای هر کارمند خارجی که مایل به انتقال است، یک انتخاب عالی خواهد بود. متاسفانه بسیاری از مردم نمی‌دانند چگونه در دبی کار پیدا کنند زیرا بازار کار دبی رقابتی و چالش برانگیز است. اما با تلاش و مطالعه این راهنمای بازار کار دبی از روتس کپیتال، می‌توانید با شغل رؤیایی خود در دبی موفق شوید.

یافتن شغل در دبی و شناخت بازار کار دبی با روتس کپیتال

چگونه در دبی شغل پیدا کنیم؟

بسیاری از مردم کار خود را در دبی با جستجوهای طولانی، بن بست‌ها و شروع‌های نادرست متوقف می‎کنند. برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن جستجوی شغلی شما در دبی برای سال 2023، به شما روش‌های زیر را پیشنهاد می‎کنیم و در ادامه هر یک را توضیح می‎دهیم.

  1. بیش از حد درخواست کار نکنید
  2. در زمان مناسب سال برای کار در دبی اقدام کنید
  3. بهترین موقعیت‌های شغلی دبی را به کمک آژانس‌ها معتبر پیدا کنید
  4. از تابلوهای تبلیغات شغلی دبی استفاده کنید
  5. رزومه مناسبی را برای درخواست کار در دبی آماده کنید
  6. پروفایل LinkedIn خود را بهینه‌سازی کنید
  7. ثبت نام در پورتال‌های شغلی
  8. در نمایشگاه‌های کار آنلاین شغل خود را جستجو کنید
  9. از طریق آگهی‌ها در دبی کار پیدا کنید
  10. از آژانس‌های استخدام کمک بگیرید
  11. از طریق وب‎سایت‌های کاریابی اقدام کنید

کار در دبی و ثبت شرکت در دبی با روتس کپیتال

بیش از حد درخواست کار نکنید

ممکن است فکر کنید هر چه برای مشاغل بیشتری درخواست کنید شانس شما برای پذیرش بیشتر خواهد شد. اما اینطور نیست و درخواست برای مشاغل زیاد در دبی، می‌تواند به ضرر شما باشد. کارفرمایان دبی برای موقعیت‌های شغلی که افراد را در آن‌ها استخدام می‌کنند، الزامات بسیار خاصی دارند.

شرکت‌ها در دبی دوست دارند افرادی را استخدام کنند که مهارت و تجربه دقیق مورد نیازشان را داشته باشند. بنابراین برای مشاغلی که مناسب آن‌ها نیستید، خود را به زحمت نیندازید و یک رویکرد هدفمند داشته باشید. تا حد امکان فقط برای مشاغلی که حداقل ۸۰ درصد واجد شرایط پذیرش در آن‌ها هستید، درخواست بدهید. به الزامات زبان، صلاحیت‌های حرفه‌ای، الزامات آموزشی و تجربه خاص منطقه‌ای نیز توجه کنید. اگر فقط انگلیسی صحبت می‌کنید، برای نقشی که نیاز به زبان عربی دارد، درخواست نکنید.


در زمان مناسب سال برای کار در دبی اقدام کنید

هیچ چیز مانع از این نیست که در هر زمانی از سال برای یافتن کار در دبی اقدام نمایید. اما باید بدانید که در دبی ماه‌هایی وجود دارد که جذب نیرو تقریباً متوقف می‌شود. ماه‌هایی نیز وجود دارند که فعالیت‌های استخدامی در آن‌ها زیاد است. ژانویه و فوریه (دی و بهمن) دو مورد از بهترین ماه‌ها برای یافتن کار در دبی هستند. ماه‌های مارس، آوریل و می نیز ماه‌هایی هستند که فعالیت‌های استخدامی در آن‌ها زیاد است. در این ماه‌ها باید بیشتر تلاش‌های خود را برای جستجوی شغل در دبی متمرکز کنید. در مقابل ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست (خرداد، تیر و مرداد) بدترین زمان برای یجستجوی کار در دبی هستند.

در ماه‌های تابستان شاهد افت زیادی در فعالیت‌های استخدامی هستیم و شما باید جستجوی کار در دبی خود را مطابق با چرخه استخدامی این شهر برنامه‌ریزی کنید. همچنین خوب است که از تعطیلات مذهبی و سایر رویدادهای سالانه دبی که بر فعالیت‌های استخدام تأثیر می‌گذارند نیز آگاه باشید.

استخدام در دبی اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت با روتس کپیتال

بهترین موقعیت‌های شغلی دبی را به کمک آژانس‌ها معتبر پیدا کنید

برای یافتن شغل در دبی، باید بدانید کجا جستجو کنید. در حالی که صدها وب‌سایت وجود دارد که در آن‌ها جای خالی پیدا می‌کنید، باید مراقب باشید که از کلاهبرداری برخی شرکت‌ها محفوط بمانید. با در نظر گرفتن این موضوع، چهار وب سایت معتبر وجود دارد که بهترین موقعیت‌های شغلی دبی را می‎توانید به واسطه جستجو در آن‌ها پیدا کنید.

  1. ae
  2. com
  3. Gulf Talent
  4. LinkedIn

هر یک از این سایت‌ها دارای مزایا و معایبی هستند و شما باید بدانید که چگونه می‌توانید بهترین نتیجه را از آن‌ها بگیرید. با استفاده از این 4 پلتفرم، بیشترین فرصت‌های شغلی فعال در دبی را پیدا خواهید کرد. دبی مملو از آژانس‌های کاریابی و مشاوران استخدام است.

بنابراین توصیه می‌کنیم برای یافتن کار در دبی با یک یا دو آژانس خوب همکاری کنید. آژانس‎های معتبر و خوب دبی، دارای شبکه گسترده‌ای از ارتباطات هستند. آن‌ها می‌توانند از این شبکه استفاده کنند تا به شما برای یافتن بهترین شغل در دبی کمک کنند. از طرفی این آژانس‌ها در دبی بازار کار را به خوبی می‎شناسند و با تجربه‌ای که دارند، شما را وارد بهترین موقعیت‌های شغلی می‎کنند.

بهترین موقعیت‌های شغلی دبی و ثبت شرکت در امارات با روتس کپیتال

از تابلوهای تبلیغات شغلی دبی استفاده کنید

بله، شما باید از تابلوهای کار دبی استفاده کنید، اما باید نحوه استفاده از آن‌ها را به خوبی یاد بگیرید. تابلوهای کار دبی می‌توانند برای انجام تحقیقات بسیار مفید باشند. شما می‌توانید اطلاعات مفید زیادی را از تابلوهای کار در دبی جمع‌آوری کنید. می‌توانید از تابلوهای تبلیغات شغلی برای شناسایی سازمان‌هایی که در حال حاضر استخدام دارند، استفاده کنید. باید ببینید که کدام شرکت‌های استخدام کننده برای شغل‌های هدف شما استخدام دارند. بعلاوه باید سطوح حقوق و مزایای موجود را نیز بررسی کنید.

رزومه مناسبی را برای درخواست کار در دبی آماده کنید

بهترین راه برای یافتن شغلی مناسب در دبی، تهیه یک رزومه شغلی عالی همراه با نمونه کارهای باکیفیت است. به جای اینکه 10 تا 20 بار در روز آگهی‎های شغلی دبی را در لینکدین کلیک کنید، بهتر است وقتی را صرف تهیه یک رزومه (CV) مناسب برای خود کنید. به این ترتیب زمانی که یک کارفرما در دبی رزومه شما را باز می‌کند، بلافاصله متوجه می‎شود که شما برای موقعیت شغلی مورد نظر مناسب هستید یا خیر. شما باید رزومه خود را به گونه‌ای تهیه کنید که دارای 4 بخش زیر باشد:

  1. عنوان شغل و هدف
  2. مشخصات حرفه‌ای
  3. مهارت‌های کلیدی
  4. دستاوردهای منتخب

‍‍ درخواست کار در دبی و بهترین مشاغل دبی با روتس کپیتال

پروفایل لینکدین خود را برای دبی بهینه کنید

آیا می‌خواهید یکی از بهترین راه‌های یافتن کار در دبی را بدانید؟ پروفایل لینکدین خود را بهینه کنید و در این پلتفرم فعال باشید. اکثر متخصصان منابع انسانی و استخدام کنندگان در دبی از LinkedIn استفاده می‌کنند. به علاوه 50 درصد از جمعیت امارات در لینکدین هستند. اگر یک شرکت یا استخدام کننده بخواهد در دبی نیروی با استعداد مورد نظرش را پیدا کند، به لینکدین نگاه می‌کند.

از این رو برای یافتن شغل در دبی، باید مطمئن شوید که پروفایل لینکدین شما 100% کامل و به روز است. به خاطر داشته باشید که استخدام‌کنندگان و تیم‌های منابع انسانی با جستجوی کلمات کلیدی شما را پیدا می‎کنند. مطمئن شوید که این 6 بخش از پروفایل لینکدین شما کامل باشد:

  1. تصویر نمایه
  2. بنر لینکدین
  3. معرفی شما
  4. بخش تجربه
  5. بخش مهارت‌ها
  6. جزئیات تماس

‍‍ یافتن کار در دبی و زندگی در دبی با روتس کپیتال

ثبت نام در پورتال‌های شغلی

ثبت نام در iRecruitment برای درخواست شغل در بخش دولتی – پورتال کار دولت فدرال امارات نیز یک انتخاب عالی است. شما می‌توانید در پورتال‌های شغلی ثبت نام کنید و یک حساب کاربری رایگان ایجاد نمایید. ممکن است برای دریافت خدمات اضافی اختیاری در برخی از پورتال‌های شغلی نیاز به پرداخت هزینه داشته باشید.

برخی از پورتال‌های مشاغل دولتی به شرح زیر هستند:

  • پورتال شغلی دولت فدرال  – اداره فدرال منابع انسانی دولتی
  • پورتال مشاغل دولتی ابوظبی
  • مشاغل دبی  – پورتال شغلی دولت دبی
  • خدمات جویندگان کار در شارجه
  • مشاغل دولتی عجمان- کوادر
  • مشاغل RAK
  • مشاغل دولتی فجیره
  • پلت فرم استخدام برای افراد مصمم   – وزارت توسعه جامعه.

برخی از پورتال‌های شغلی خصوصی در دبی به شرح زیر هستند:

  • بیت
  • خلیج ناوکری
  • MonsterGulf
  • مشاغل اخبار خلیج فارس
  • لایمون

 

‍‍ پورتال‌های شغلی در دبی و اقامت دبی با روتس کپیتال

 

در نمایشگاه‌های کار آنلاین شغل خود را جستجو کنید

چندین نمایشگاه کار در امارات برگزار می‌شود. آن‌ها فرصتی را برای جویندگان کار فراهم می‌کنند تا با سازمان‌های شرکت کننده، نقش‌ها و موقعیت‌های شغلی آن‌ها آشنا شوند. این‌ نمایشگاه‌ها به ویژه برای فارغ التحصیلان تازه وارد خوب هستند زیرا به آن‌ها کمک می‌کنند تا در مورد صنعتی که می‌توانند در آن استخدام شوند، تصمیم بگیرند. نمایشگاه‌های کار همچنین فرصت شبکه‌سازی را برای جویندگان کار فراهم می‌کند.

برخی از نمایشگاه‌های کار در امارات عبارتند از:

  • نمایشگاه های شغلی در ابوظبی
  • مشاغل امارات متحده عربی
  • نمایشگاه ملی مشاغل.

 

از طریق آگهی‌ها در دبی کار پیدا کنید

فرصت‌های شغلی در بخش آگهی‌های استخدام نشریات آنلاین و چاپی درج شده است. تقریباً همه روزنامه‌ها دارای بخش نیازمندی‌های شغلی هستند. فرصت‌های شغلی در دو نسخه آنلاین و چاپی در دسترس هستند و در امارات، روزنامه‌ها به چندین زبان منتشر می‌شوند که اغلب شامل انگلیسی و عربی هستند. در زیر پیوندهایی به بخش طبقه‌بندی برخی از روزنامه‌های انگلیسی در امارات وجود دارد:

  • خلیج تایمز

موارد زیر منحصراً به طبقه‌بندی‌ها اختصاص دارد:

  • Dubizzle
  • Waseet  (به صورت چاپی نیز موجود است)

‍‍ آژانس‌های کاریابی در دبی و زندگی در امارات با روتس کپیتال

از آژانس‌های استخدام کمک بگیرید

شما می‌توانید رزومه خود را به آژانس‌های استخدام دارای مجوز در امارات متحده عربی ارسال کنید. در صورت وجود فرصت شغلی مناسب با شرایط و علایق شما، آژانس با شما تماس خواهد گرفت.

وزارت منابع انسانی و امارات – MoHRE  مجوز آژانس‌های استخدام را فقط به شهروندان امارات می‌دهد.

جویندگان کار ملزم به پرداخت پول به هیچ آژانس کاریابی نیستند زیرا مسئولیت پرداخت چنین هزینه‌هایی بر عهده کارفرمایان است. در صورت نیاز می‌توانید برای بررسی شرکت‌های دارای مجوز یا طرح شکایت به وزارتخانه مراجعه کنید.

برای اطلاع از مقرراتی که کار  آژانس های کارگزینی را تنظیم می کند، به MoHRE مراجعه کنید.

 

از طریق وبسایت‌های کاریابی اقدام کنید

همچنین می‌توانید صفحات مشاغل را مشاهده کنید و در بخش مشاغل وب سایت سازمان‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها بپیوندید ثبت نام کنید. نهادهای دولتی فدرال و محلی  در وب سایت خود فرصت‌های شغلی را اعلام می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید از طریق وب سایت آن‌ها درخواست دهید. برخی موارد سایت‌های مهم در این زمینه به شرح زیر هستند:

  • دایرکتوری های تجاری دولت امارات
  • شرکت ها و مشاغل در امارات متحده عربی  – فهرست صفحات زرد

‍‍ مشاغل دبی و اخذ اقامت موقت و دائم دبی با روتس کپیتال

سخن آخر

دبی شهر رو به رشد و آینده‌دار است که شرایط ایده‌آلی برای زندگی و کار ارائه می‎دهد. متوسط حقوق در دبی 258000 درهم در سال (70256 دلار آمریکا بر اساس نرخ مبادله در سال 2023) است. این رقم می‌تواند به شما کمک کند تا یک دید کلی از اقتصاد دبی و استاندارد زندگی آن داشته باشید. از این رو برای یافتن شغل در دبی سعی کنید که همواره CV خود را به روز نگه دارید. در جستجو کوشا و منظم باشیدو هرگز در میانه راه تسلیم نشوید. از آنجایی که دانستن زبان عربی (حداقل مکالمه) مزیت محسوب می‌شود، سعی کنید برای استخدام شدن در دبی زبان عربی را یاد بگیرید.

از طرفی خود را در مورد زمینه کاری‌تان به روز نگه دارید و در مورد پتانسیل درآمد خود واقع بین باشید. همواره شبکه ارتباطی خود را در امارات رشد دهید و اطلاعات عمومی خود را در مورد هر منطقه و نظام ارزشی، اجتماعی و فرهنگی آن افزایش دهید. برای اخذ اقامت دبی، می‎توانید اقدام به خرید ملک در دبی و یا ثبت شرکت در دبی کنید. شرکت روتس کپیتال در این راستا به شما کمک می‎کند و بهترین موقعیت‌های مکانی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری با ثبت شرکت را به شما اطلاع می‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

پیام بگذارید

چهار × 4 =