دبی به چه کالاهایی معروف است؟

12شهریور1402
0 نظر
دبی به چه کالاهایی معروف است؟

آیا می‌دانستید بزرگترین فستیوال خرید هر ساله در دبی برگزار می‎شود؟ با زندگی در دبی متوجه می‎شوید که در بهشتی از کالاهای سنتی و وارداتی قرار دارید. چه در این شهر زندگی کنید و چه یک مسافرت کوتاه مدت داشته باشید، کالاهای بسیار زیادی وجود دارند که می‎توانید آن‌ها را برای خود یا به عنوان سوغاتی خریداری کنید. در شهر دبی ده‌ها مرکز خرید بزرگ و مجلل ساخته شده است و انواع برندهای معروف جهانی در مغازه‌ها و پاساژ‌های آن وجود دارد. همچنین «دبی مال» که بزرگترین مرکز خرید جهان است، در شهر دبی واقع شده و در آن می‎توانید هر آنچه که نیاز دارید را تهیه کنید.
قطعا نمی‌توانید از دبی دیدن کنید و دست خالی برگردید. با مراکز خرید و بازارهای فراوان، برای هر گردشگری کالاهای متنوعی در دسترس است. بنابراین اگر می‎خواهید بدانید که دبی به چه کالاهایی معروف است و چه چیزهایی را باید از این شهر لوکس و زیبا خریداری کنید، خواندن ادامه این مطلب از روتس کپیتال را از دست ندهید.

 معروف‌ترین کالاها برای خرید در دبی و زندگی در دبی با روتس کپیتال

معروف‌ترین کالاها برای خرید در دبی
در اینجا لیستی از بهترین چیزها برای خرید در دبی آورده شده است:
• جواهرات، طلا و الماس
• عود و بخور
• شال پشمینه
• فرش ایرانی
• قهوه و قهوه جوش عربی
• عطر و روغن‌های عربی
• اقلام الکترونیکی
• شکلات شیر شتر
• خرمای عربی
• ادویه‌جات دبی
• قلیان عربی و انواع نی قلیان
• فانوس عربی
• لامپ‌ها
• دارندگان بخور
• کفش سنتی عرب
• خنجرهای عربی
• سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی
• شیرینی
• صندل‌های محلیمعروف‌ترین-سوغاتی‌های-دبی-و-اقامت-دبی-با-روتس-کپیتال

در زیر شرح کاملی از معروف‌ترین کالاهای دبی آورده شده است:

1. جواهرات، طلا و الماس

عجیب است از دبی که به “شهر طلا” معروف است دیدن کنید ولی اقدام به خرید طلا نکنید. هیچ جایی بهتر از دبی برای خرید گردنبند یا دستبندهای طلا وجود ندارد. قیمت جواهرات در دبی به دلیل سیاست‌های مالیاتی آن‌ها نسبتاً پایین‌تر از بسیاری شهرهای دیگر جهان است. به غیر از زیورآلات طلا، می‌توانید جواهرات الماس و پلاتین را نیز با هزینه‌های مناسب خریداری کنید. اگرچه قیمت‌ها پایین است، اما با کمی چانه‌زنی می‌توانید خرید خوبی را برای خود رقم بزنید.
میانگین قیمت: 110 درهم در هر گرم
از کجا بخریم: بازار طلای دبی، پارک طلا و الماس، فروشگاه‌های جویالوکاس، جواهر فروشی‌ها و غیره.

2. عود و خوشبو‌کننده
اگر از طرفداران عطرهای خاص و متمایز موجود در خیابان‌های دبی هستید و می‌خواهید همان عطر را به خانه بیاورید، عود یا خوشبو‌کننده عربی، پاسخگوی نیاز شماست. عودهای عربی ساخته شده از چوب درخت آگار جنوب شرقی آسیا، Agarwood، هستند. بنابراین خرید عودهای معطر با رایحه‌های عربی، یکی از انتخاب‎های منحصر به فرد است. عودها و خوشبو‌کننده‌ها به اشکال مختلفی مانند روغن‌های خالص، روغن‌های مخلوط، روغن‌های گل یا عطرهای گیاهی وجود دارند. زمانی که چوب آگار موجود در این عودها می‌سوزند، عطری فوق‌العاده و دلپذیر ایجاد می‎شود که یک جایگزین عالی برای شمع‌های معطر و بخور است.
میانگین قیمت : عود- 1000 تا 40000 درهم و خوشبوکننده- 100 تا 500 درهم
از کجا بخریم: بازار عطر در دیره ، بازار ادویه و عطرفروشی‌ها در مراکز خرید.

سوغاتی‌های دبی و زندگی در امارات با روتس کپیتال

3. شال پشمینه
پشمینه برای ساکنان خاورمیانه غریبه نیست. این شال‌ها موی بز و ترکیب شده با ابریشم تولید می‎شوند و بسیار زیبا اما کمی گران هستند. البته کالای خوبی برای خرید در دبی به شمار می‎روند. با وجود نمونه‌های تقلبی‌ متعدد در بازار، بسیار مهم است که مطمئن شوید جنس اصل را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرده و قیمت مناسبی را برای آن‌ها پرداخت کرده‌اید.
میانگین قیمت: شال پاشمینه واقعی 250 درهم
از کجا بخریم: خانه پشمینه، بازار نساجی و بازار کاراما در دبی

4. فرش ایرانی
هنگام خرید در دبی نباید فرش‌های ایرانی را فراموش کنید. در زیبایی و مرغوبیت فرش‌های ایرانی شکی نیست. درست است این فرش‌ها کمی گران‌ هستند، اما یک کالای نفیس برای تزئین و پوشش خانه شما محسوب می‎شوند. فرش‌های دستباف گران‌تر از فرش‌های ماشینی هستند، اما ارزش صرف هزینه را دارند. فروشگاه‌های دبی به شما این امکان را می‌دهند که فرش خود را سفارشی کنید. آن‌ها در اندازه‌های مختلف هستند و قیمت‌شان بر اساس ابعاد، تراکم، نقش و کیفیت الیاف بکار رفته متفاوت است.
میانگین قیمت: از 400 درهم به بالا
از کجا بخریم: فرش ملی ایران، سوق مدینه جمیرا ، خانه فرش ایرانی، دبی مال، مرکز شهر میردیف و سوق البهار، بازار بور دبی

خرید در دبی و اخذ اقامت امارات با روتس کپیتال

5. قهوه و قهوه جوش عربی
دوستداران قهوه مطمئنا از طعم تلخ و در عین حال با طراوت قهوه عربی لذت می‎برند. از این رو، اگر به قهوه معتاد هستید، این یکی از بهترین چیزها برای خرید در دبی است. قهوه در اینجا اغلب با مقداری خوراکی شیرین برای متعادل کردن طعم‌ها همراه است. قهوه عربی به دلیل طعم قوی خود در جهان شناخته شده است. این یک سوغات عالی به همراه قهوه جوش‌های عربی است. این قهوه‌جوش‌‌ها که به سبک‌های سنتی عربی طراحی شده‌اند، معمولاً از مس ساخته می‎شوند و برای استفاده روزمره مناسب هستند. برخی از آن‌ها با طلا و نقره ساخته شده‌اند و قیمت گران‌تری دارند. البته می‌توان از این قهوه‌جوش‌های عربی برای اهداف تزئینی نیز استفاده کرد.
میانگین قیمت: قهوه – 125 درهم در هر کیلو و قهوه جوش – 20 درهم به بالا
از کجا بخریم: موزه قهوه دبی، بازارهای دبی و سوپرمارکت‌های بزرگی که قهوه بسته‌بندی شده دارند.

6. عطر و روغن‌های عربی
در دبی عطر و روغن‌های عطرآگین در عطاری‌های عربی معروف هستند. این عطرها و روغن‌ها به‌خاطر رایحه معطر و خاصی که دارند، شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. این روغن‌های بدون الکل که از منابع گیاهی تهیه شده‌اند، در رایحه‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و توسط مردان و زنان در دبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فروشندگان می‌توانند به شما کمک کنند تا از میان طیف وسیعی از عطر، بهترین گزینه را که به سلیقه‌تان مطابقت داشته باشد، انتخاب کنید و حتی می‌توانند با ترکیب رایحه‌های مختلف، رایحه‌ای خاص و جدید را تهیه کنند. اگر به دنبال یک سوغاتی سنتی و محبوب برای بازگشت به خانه هستید، عطر و روغن‌های عربی جزو بهترین چیزها برای خرید در دبی هستند.
میانگین قیمت: از 90 درهم به بالا
از کجا بخریم: بازار عطر در دیره، عطرفروشی‌ها در مراکز خرید و فرودگاه.

قهوه عربی و مهاجرت به دبی با روتس کپیتال

7. اقلام الکترونیکی
اگرچه تولید اقلام الکترونیکی در دبی به شکل تخصصی وجود ندارد، اما این کالاها به وفور در فروشگاه‌های دبی وجود دارند و نسبتاً ارزان هستند. از گوشی‌های هوشمند گرفته تا تبلت‌ها، لپ تاپ‌ها، تلویزیون‌های LED، دوربین‌ها و غیره را می‎توانید در فروشگاه‌های دبی پیدا کنید که البته همه آن‌ها مقرون به صرفه هستند. برای درک بیشتر از قیمت‌ها، کافیست آن‌ها را با آنرخ موجود در کشور خود مقایسه کنید تا از سود واقعی خود مطلع شوید. درست است که این‌ها جزو کالاهای سنتی دبی نیستند ولی بسیار پرطرفدارند. بنابراین وقتی فکر می‌کنید در دبی چه چیزی بخرید، ممکن است به یاد اقلام الکترونیکی نیز بیفتید.
از کجا بخریم: خیابان الفهیدی در منطقه بر دبی، فروشگاه شرف دی جی یا سایر فروشگاه‌های الکترونیک در مراکز خرید.

8. شکلات شیر شتر
شیر شتر یک نوشیدنی لذیذ و محلی در دبی است که می‎توانید آن را برای سوغاتی خریداری کنید. البته شکلات‌های شیر شتر نیز آنقدر کمیاب هستند که تنها توسط یک شرکت به النسما در دبی تولید می‌شوند و انتخاب فوق‌العاده‌ای هستند. شکلات‌های این شرکت در پنج نوع شیری کامل، 70 درصد کاکائو، خرما، ماکادمیا و ادویه‌ای موجود هستنددر این میان، برترین نوع آن‌ها شکلات‌هایی به شکل شتر است که طرفدارن بسیاری دارد.
میانگین قیمت: از 44 تا 165 درهم
از کجا بخریم: کیوسک‌های النسما در دبی مال، برج العرب، برج خلیفه، سوق مدینات جمیرا، فروشگاه‌های جزیره نخل، آتلانتیس، گراند حیات، هتل‌ها و استراحتگاه‌های جمیرا، هتل باب الشمس، امارات هتل تاورز، کمپینسکی، هتل‌ها و استراحتگاه‌های آنانتارا و مغازه‌های معاف از گمرک.

9. خرمای عربی
میوه‌های خشک گزینه‌های استاندارد میان وعده برای مردم دبی هستند. کیفیت عالی خرماهای تولید شده در این کشور نیز باعث شده است که در بین گردشگران نیز مورد علاقه باشد. به نظر می‌رسد که خرما در دبی بیشتر به صورت خام خورده می‌شود و در برخی دسرها استفاده می‌شود. بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها خرمای عربی را با قهوه سرو می‎کنند. همچنین از خرما برای تهیه نوشیدنی‌های غیر الکلی استفاده می‌شود و در ماه رمضان خرمای عربی بسیار پرفروش است. جدای از فواید تجاری، خرما منبع غنی از مواد مغذی مانند منیزیم، کلسیم، مس و غیره نیز محسوب می‌شود. شما در دبی طیف وسیعی از خرما را خواهید یافت. بنابراین قبل از خرید آن‌ها را بچشید و بهترین‌ها را انتخاب کنید. اگر یک روز طولانی برای گشت و گذار در شهر دبی دارید، می‎توانید این میان وعده کوچک را به عنوان بهترین گزینه همراه خود داشته باشید.
میانگین قیمت: خرما به ازای هر کیلو – از 35 تا 250 درهم
از کجا بخریم: بازار خرما در بازار غذا دیره، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های Bateel در مرکز برجمان، مرکز شهر دبی، مرکز خرید دبی مارینا، شهر جشنواره، خیابان آتلانتیس، شهر قدیمی، The Walk JBR، دبی مال، مرکز خرید النعیم، رأس الخیمه، مرکز شهر جمیرا.

10. ادویه‌جات دبی
بهترین راه برای ایجاد حال و هوای دبی در خانه، خرید ادویه‌های محلی است. ادویه‌جات عربی پر عطر و طعم در بازارها با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسد. آن‌ها به قدری معطر و خوشبو هستند که مسافران و گردشگران را برای خرید ترغیب می‎کنند. بنابراین اگر عاشق آشپزی هستید، ادویه‌ها ی دبی، گزینه ایده‌‌آلی برای شما خواهند بود. همچنین می‎توانید این ادویه‌جات را در بسته‌بندی‌های متنوع برای هدیه یا دادن سوغاتی به دیگران نیز خریداری کنید.‎
قیمت متوسط: از 10 تا 25 درهم برای هر بسته
از کجا بخریم: بازار ادویه دبی، سوپرمارکت‌ها

زندگی در امارات متحده عربی و اخذ اقامت دبی با روتس کپیتال

11. قلیان عربی و انواع نی قلیان

درست است که قلیان و نی قلیان در همه جای دنیا یافت می‌شود. اما هیچ چیز به اندازه قلیان‌های عربی‌ و انواع نی‎های پر زرق و برق آن برای خرید جذاب نیست. وقتی فهرستی از چیزهایی که باید در دبی بخرید تهیه می‌کنید، اگر به چیزهای سنتی علاقه‌دارید، نباید قلیان‌های عربی را از قلم بیندازید. از آنجایی که قلیان کشیدن یک فرهنگ رایج در میان‌ عرب‌های اماراتی در دبی است، انواع قلیان و نی قلیان نیز موجود است. حتی بسیاری از افراد که تمایلی به کشیدن قلیان ندارند، این قلیان‌ها را به عنوان یک وسیله تزئینی برای خانه خود خریداری می‎کنند.
میانگین قیمت: از 50 تا 370 درهم
از کجا بخریم : مراکز فروش سیگار و قلیان در دبی، هایپر مارکت کارفور، بازار دبی.

12. فانوس عربی
فانوس‌های عربی برای هر دکوراسیونی عالی هستند. اگر می‌خواهید چیزی را به خانه ببرید که حس بودن در دبی را تقویت کند، فانوس‌های عربی یکی از بهترین انتخاب‌ها هستند. یک وسیله دکوری رایج در خانه‌های اماراتی، فانوس‌ها هستند و در صورت حمل و نقل ایمن، برای سوغاتی نیز یک گزینه عالی به شمار می‎روند. این فانوس‌ها از مس و قلع ساخته می‎شوند و دارای نقش و نگارهای پیچیده‌ای هستند که بر زیبایی آن‌ها می‌افزاید. آن‌ها را می‌توان روی میز گذاشت یا آویزان کرد. نسخه‌های ارزان‌تر این فانوس‌ها از آلومینیوم و شیشه نیز ساخته می‎شوند.
میانگین قیمت: از 30 تا 500 درهم
از کجا بخریم: “F-Zone” در دراگون مارت، فروشگاه Homes R Us و بازار کاراما در دبی.

زندگی در دبی و سرمایه‌گذاری در دبی با روتس کپیتال

13. چراغ‌های عربی
این چراغ‌‌های زیبا با طراحی منحصر به فردی که دارند، قطعا شما را به یاد داستان‌های علاءالدین و چراغ جادو می‎اندازند. چراغ‌های عربی اغلب دارای کنده‌کاری‌های زیبا و منبت کاری هستند. آن‌ها در اندازه‌ها و شکل‌های متنوعی ساخته می‎شوند و جزو کالای معروف برای خرید در دبی هستند.
قیمت متوسط: از 60 درهم به بالا
از کجا بخریم: بازار کاراما در دبی

14. کفش سنتی عربی
لباس‌ها و کفش‌های هر فرهنگی گزینه‌هایی عالی برای سوغاتی هستند. کفش‌های معمولی عربی برای مردان و زنان متفاوت طراحی شده‌اند. کفش‌های مردانه معمولاً مانند گیوه هستند و کفش‌های زنانه با پولک، مهره و گلدوزی‌های زیبا تزئین می‌شوند. بنابراین کفش‌های عربی بهترین گزینه برای خرید در دبی هستند.
میانگین قیمت: از 50 تا 100 درهم
از کجا بخریم: بازار پارچه، بازار الکرامه و بازار قدیمی.

15. خنجرهای عربی
بخشی از لباس سنتی اماراتی برای مردان، شامل یک خنجر کوچک نیز می‎شود. این خنجارها می‌توانند در کیف کمری یا در جیب جای بگیرند یا حتی اندازه بزرگتری داشته باشند. دسته آن‌ها عمدتاً از چوب ساخته می‌شود و نوک تیغه‌های آن‌ها خمیده است. همچنین دسته آن‌ها از مرمر یا نقره‌ بوده و تزئین می‎شوند.
میانگین قیمت: از 100 درهم به بالا
از کجا بخریم: غرفه یمن در دهکده جهانی و سوق موترا.

16. سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی
بازار دبی دارای الماس‌های مرغوب، یاقوت سرخ، یاقوت کبود، زمرد و انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است. بسیاری از این سنگ‌ها در جواهرات عربی به کار می‎روند و جلوه آن‌ها را دو چندان می‎کنند.
از کجا بخریم: بازار طلای دبی

اقامت دبی و ثبت شرکت در دبی با روتس کپیتال

17. شیرینی‌های عربی
اگر به شیرینی علاقه دارید، فراموش نکنید که شیرینی‌های خوشمزه دبی مانند باقلوا، خبیث، لگیمات و بتث را امتحان کنید. بیشتر این شیرینی‌ها بسیار خوشمزه هستند و به عنوان یک سوغاتی عالی از دبی شناخته می‎شوند.
میانگین قیمت: 50 درهم
از کجا بخریم: نانوایی لبنانی الریف، شیرینی آل بابا، شیرینی فروشی‌های دبی

18. صندل محلی
شما می‌توانید یک جفت صندل و دمپایی راحتی به سبک عربی را خریداری کنید. مدل‌هایی متنوعی از دمپایی عربی برای خرید وجود دارد و شما در بازارهای سنتی دبی آن‌ها را پیدا خواهید کرد.
میانگین قیمت: 400 درهم به بالا
محل خرید: : بازار naal، فرادا، آنتونیو
لیست بی پایانی از چیزهایی که در دبی می‎توانید بخرید وجود دارد. به غیر از موارد گفته شده، گزینه‌هایی همچون: مُشک، جا عطری، صندوق جواهرات، رحل قرآن، عبای عربی و … نیز بسیار پرطرفدار هستند. اگر اهل خرید هستید، دبی مکان رؤیایی شما برای خرید با هر بودجه است. بنابراین اگر مهاجرت و زندگی در دبی را انتخاب کرده‌اید، می‎توانید همواره انواع کالاهای لوکس و معروف دبی را خریداری کنید. شرکت روتس کپیتال دبی برای اخذ اقامت دبی به شما کمک می‎کند و در تمامی مراحل همراه شماست. برای کسب طلاعات بیشتر، همین امروز با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

پیام بگذارید

دو × پنج =